SAHABATKU.. !!


Jadikan Al-Quran sebagai teman sejati...

Zikrullah sebagai penghibur hati...

Sholat sebagai pendinding diri..

Dan Taqwa menjadi baja dalam taman hati..

Semoga hati kita disinari dengan cahaya iman..

Sahabat..Jika hari ini aku terlalu gembira..

Sadarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah..

Jikaku bersedih tanpa kata...

Pujuklah aku dengan tarbiyah Pencipta..

Jikaku lemah tak berdaya..

Ingatkanlah aku dengan kehebatan Syurga..

Jika antara kita ada tembok yang memisah...
Ajaklah aku meleraikannya segera..

Jika pernah hatimu terluka disebabkan daku...

Luahkanlah agar aku mengubah diriku..

Dan jika esok kulena tanpa terjaga..

Iringilah lenaku dengan kalungan doa..

Semoga ukhwah sentiasa dipeliharaNya..Amin

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komentar anda !